سبد خرید ( 0 )

همکاری با
خانه مادر و کودک

اینستاگرام
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
چگونه با بازی از کودک خود یک نابغه بسازیم؟!

چگونه با بازی از کودک خود یک نابغه بسازیم؟!

امروزه والدین بسیار مشتاق اند که با راه هایی برای باهوش شدن کودکشان آشنا شوند.آن ها می خواهند که هر چه زودتر کودکشان مسیر رشد و تکامل را طی کرده و به آرزوهایی که والدینشان برای آن ها دارند برسند.

اما بهتر است فشار هارا از خود و کودک خود بردارید و اجازه دهید تا کودک خود به آرامی در مسیر رشدی خود قرار گیرد.انتظارات بیشتر از توان کودک ،فشار های بی جا به کودک،نه تنها باعث باهوش تر و موفق تر شدن کودک نمی شود بلکه منجر به سر خوردگی و عدم اعتماد به نفس در کودک می شود.

 

بنابراین برای اینکه از کودک خود یک نابغه بسازید در وهله اول اجازه دهید کودک در مسیر رشد ذهنی و جسمی طبیعی خود قرار گیرد و در وهله دوم این موضوع را در نظر بگیرید که کودک زیر 7 سال باید آموزش به طور غیر مستقیم را تجربه کند و برای اینکار نیاز به یک سری بازی های غیر مستقیم و دانش تخصصی آن است.اما چه بازی هایی؟!

 

1)سعی کنید کودک را در بازی های گروهی قرار دهید .بازی هایی مثل خاله بازی، بازی کردن کودک در نقش های مختلف به افزایش خلاقیت و قدرت تخیل کودک کمک زیادی می کند. در کنار آن کودک موقعیت های مختلف اجتماعی را تجربه کرده و مهارت های زندگی را می آموزد.بازی ها ی گروهی به افزایش توانایی هم فکری و هم دلی کودک کمک می کند.

 

در واقع کودکی نابغه خواهد شد که در کنار داشتن توانایی هوشی بالا ،مهارت ها و روابط اجتماعی و اعتماد بنفس خوبی برای عرضه قابلیت هایش داشته باشد.کودک یا حتی بزرگسالی که توانایی ارتباط جمعی را نداشته باشد ،هرچند ذهنی خلاق و قابلیت های هوشی بالایی داشته باشد، امکان عرضه آن و در نهایت تقویت آن را نخواهد داشت.

 

2)بازی های مارپیچ و ماز که به مهارت حل مسئله کودک کمک بسیاری می کند.کودک تلاش می کند تا بهترین مسیر را از راه های مارپیچ پیدا کرده و به مقصد برسد.همچنین به تقویت جهت یابی و تجسم فضایی کودک کمک می کند. بازی های ماز و مارپیج برای گروه سنی های مختلف متفاوت است.این بازی ها به تقویت مهارت های دیداری کودکان نیز کمک می کند و ذهن کودک را برای حل مسئله به چالش می کشد.

 

3)در کنار هربازی یک سری بازی های حرکتی نیز برای کودک قرا دهید حتی اگرکودک را در کلاس های آموزشی ثبت نام می کنید سعی کنید کلاس هایی را انتخاب کنید که  بازی های حرکتی در کنار سایر بازی ها قرار داشته باشد بااین کار در کنار سایر آموزش ها ،به رشد مهارت ها ی جسمی و حرکتی کودک نیزکمک شده. بنابراین همواره بازی ها ی نشستی و بازی های فکری که کودک معمولا یک جا نشسته و تحرکتی ندارد باید در کنار بازی های حرکتی قرار بگیرد.

 

4)بسته های بازی را برای کودک انتخاب کنید که با آن ها بتوان چند بازی مختلف با کودک انجام داد به این معنا که بازی که انتخاب می کنید یک بازی تک بعدی نباشد بتوان با آن چند بازی دیگر نیز طراحی و اجرا کرد.ایده برای بازی جدید با اسباب بازی هایی  که کودک قبلا هم با آن ها آشنا بوده به تقویت هوش خلاق کودک کمک می کند .

 

در این راستا مجموعه مادر و کودک ایرانی بسته هایی را برای کودکان از 7ماه تا 6 سال طراحی کردند که شامل 16 بسته بازی فکری، به تفکیک گروه سنی،برای تقویت هوش و خلاقیت و ایجاد تعامل بیشتر بین کودک و والدین باشد. تا مادران و پدران بتوانند با استفاده از راهنما و پشتیبانی که بسته های آموزشی دارند از یک بازی چند فعالیت مختلف استخراج کرده و به راحتی و درمنزل نیاز کودک خود را برای تقویت هوش اش تامین کنند.

بنابراین برای داشتن کودک نابغه نیاز به انجام کارهای شگفت انگیز و سختی برای کودک نیست کافیست به کودک اجازه دهید آموزش هایی که برای گروه سنی خودش است را در غالب بازی آموزش دیده و بدون هیچ آموزش مستقیم ودشواری، کم کم مراحل رشدی خود را طی کند

برای افزایش هوش و خلاقیت کودک و اطلاع از بسته های آموزشی ما 

 

برای مشاهده بسته های هوش شامل ده ها بازی خلاقیتی و هوشی برای کودکان 

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی  *
ایمیل
نظر  *
   
@حمید سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹
دقیقا همینطوره لطفا فشار بی خودی روی بچه هاتون نزارید اجازه بدین روند رشدشون به راحتی طی شه

محمدی65 يكشنبه 5 مرداد 1399
بسته ی هوشی برای 2 سال و نیم رو چجوری باید سفارش بدیم
پاسخ : در سایت ثبت سفارش کنید

حمیدرضا شرفی یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹
واقعا یه سری پدر مادرا هستن بچه رهارو از سن کم میزارن کلاس های اموزشی به امید اینکه نابغه ازشون بسازن در حالی که کاملا اشتباهه

هما فروغی شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۹
دقیقا همینطوره بچه ای که هوش اجتماعی بالاتری داره درآینده موفق تر هم میشه

محمدرضا چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹
پسر من یه نابغس و بیشترش هم ژنتیکیه

mori44 سه شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹
دختر من از بازی های گروهی استقبال نمیکنه زیاد همیشه دوست داره تنها بازی کنه چیکار باید بکنم

ثریا ثقفی دوشنبه 23 تير 1399
بازی های ماز بعضیاشون خیلی سختوپیچیدن
پاسخ : بازی ماز باید مناسب گروه سنی کودک شما باشد

مرضیه63 دوشنبه 23 تير 1399
چجوری روی اعتماد بنفس بچه ها کار کنیم دختر من اعتماد بنفسش خیلی کمه
پاسخ : در منزل نمایشی ترتیب دهید و عروسک ها را به عنوان تماشاچی قرار دهید یک قصه نمایشی را با کودک خود اجرا کنید این کار میتواند قدم اولی در ایجاد اعتماد بنفس در کودک شما شود

asadi52 شنبه 21 تير 1399
از چه سنی میتونیم کودک رو برای شرکت تو بازی های گروهی ثبت نام کنیم؟
پاسخ : بالای 3 سال توصیه می شود

رضافراهانی پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹
بله کاملا درسته تحت فشار گذاشتن کودک از سن کم با کلاس های آموزشی زیاد فقط باعث زده شدن بچه میشه

المیرا323 چهارشنبه 18 تير 1399
منظورتون از اینکه چن تا بازی مختلف انجام بششه ینی چی؟
پاسخ : یک بازی که دستور العمل مشخص دارد با آن سعی کنید بازی های جدید ابداع کنید

 

 

براي کسب امتياز کليک کنيد

نشانی خانه مادر و کودک ایرانی

تهرانپارس ، بین فلکه دوم و سوم تهرانپارس ، خیابان 188 شرقی (شهید رحمانی) ،  پلاک 102

تلفن مشاوره ثبت نام  : 76703980

روزها و ساعات مراجعه :

شنبه تا چهارشنبه : 9 الی 18