سبد خرید ( 0 )

همکاری با
خانه مادر و کودک

اینستاگرام
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
تئاترکودک و تاثیرات شگفت انگیز آن بر کودک شما

تئاترکودک و تاثیرات شگفت انگیز آن بر کودک شما

 

یکی از اجزا مکمل تئاتر مخاطب آن است.زمانیکه مخاطب تئاتر کودکان است چون کودک نمیتواند تمام وقت روی صحنه تئاتر تمرکز کند ،مهم ترین ویژگی تئاتر برای کودک این است که بتواند پیوسته کودک را جذب کند که این کار میتواند با موزیکال بودن تئاتر،نقش های جذاب و فضای رنگی صحنه تئاتر باشد.

از طرفی آموزش های غیر مستقیم بر کودک تاثیر و ماندگارو بیشتری بر ذهن کودک دارد و از سری ویژگی های دیگر تئاتر برای کودک طرح مسائل مربوط به کودکان با اجرا به زبان  ساده ، شاد و و متنوع است تا بتواند پیامی را به مخاطبان خود که کودکان هستند القا کند.این پیام می تواند نشان دادن اصول اخلاقی درست،آداب معاشرت صحیح انتقاد از یک کار بد در شخصیت داستان و... باشد. بنابراین تئاتر کودک به دنبال انتقال یک پیام به زبان ساده و کودکانه است و نقش هایی که در تئاتر کودک ایفای نقش می کنند الگوهای تاثیر گذاری برای کودکان می باشند.

 

بنابراین تئاتر کودک کاملا متفاوت از تئاتر بزرگسالان است و در پی ایجاد دنیای جدید از تخیل در ذهن کودکان می باشد.

با تمام این تفاسیر تئاتر و کلیت بازی های نمایشی که در مهد کودک یا سالن های تئاتر اجرا می شود در یادگیری کودک تاثیر بسزایی داشته و در عین حال می تواند تفریح شاد و مفیدی برای کودک باشد

از طرفی نمایش کودکان شیوه مناسبی برای انتقال فرهنگ یک جامعه و یا آموزش آداب و رسوم مختلف ایرانیان است .آشنایی کودک با نوروز،شب یلدا مناسبات مذهبی و..همگی میتواند از طریق نمایش خلاق و به طور جذابی به کودک معرفی شود.

 

بنابراین تئاتر کودک در کنار آموزش باید ها و نباید های اخلاقی و اجتماعی میتواند وسیله ای برای انتقال فرهنگ و آداب و رسوم دیرینه ما به فرزندانمان باشد.

تئاتر کودک و نوجوان به سه دسته تئاتر برای کودک،تئاتر بابازی کودک، و تئاتر با بازی کودک و برای کودک تقسیم می شود که گونه سوم که با مشارکت همه جانبه کودک و نوجوان اجرا می شود تاثیر بیشتری در انتقال پیام دارد.بنابراین سعی کنید زمانیکه کودک در بازی های گروهی قرار می گیرد اجرای نمایش و قصه گویی جزو بازی هایش باشد تا از این طریق هم به تقویت اعتماد بنفس کودک کمک شود و هم روشی برای یادگیری غیر مستقیم و موثر کودک باشد.

 

تماشای تئاتر کودک به افزایش قدرت فهم و تحلیل ،قدرت شنیداری، اندیشه خلاق و تقویت تخیل کودک نیز کمک می کند چنانچه داوود کیانیان در کتاب "تئاتر کودک و نوجوان" مواردی چون آشنایی با یک فعالیت جمعی و اجتماعی، آشنایی با یک رسانه گروهی، آشنایی با هنرهای تجسمی ،آشنایی با ادبیات و انواع قصه و...را ازدیگر کاربردها و تاثیرات تئاتر کودک برشمرده است.

متاسفانه امروزه به تئاتر و نمایش کودک توجه کافی نشده و خانواده ها غافل از تاثیرات مفید و کاربردهای موثر آن برای کودک هستند تمام مواردی که گفته شد از بابت این بود که مادران و پدران از تاثیرات تئاتر به عنوان یک تفریح هدفمند برای کودک غافل نشوند و تا جایی که میتوانند زمان بیشتری به تفریحات این چنینی اختصاص دهند و درکنار اینکه یک تفریح جذاب و شاد را کنار فرزندان خود تجربه می کنند از این طریق به تعلیم و تربیت کودک خود نیز کمک کنند.

 

برای اطلاع از کلاس های نمایش خلاق

 

برای مشاهده بسنه های هوش شامل بازی های خلاقیتی و هوشی در منزل 

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی  *
ایمیل
نظر  *
   
فرازی سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹
ممنون از شما.دخترم یکم دیگ بزرگ شه حتما یکی از تفریحاتی که زیاد باهم خواهیم داشت تئاتر و سینماس :)

موناباقری يكشنبه 5 مرداد 1399
تئاتر ها موزیکال خوبه برا بچه ها؟
پاسخ : با موضوع کودکانه و مناسب برای کودک باشد بله

حسنی راد يكشنبه 29 تير 1399
اخه بعضی از بچه ها نمیشینن کامل یه نمایش رو نگاه کنن چیکارکنیم
پاسخ : تئاتر های کودک به خاطر موزیکال و شاد بودنشون کودک رو جذب می کنند نگران نباشید

مژگان شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۹
کاش هر چه زودتر تئاترو سینما ها باز شه من خیلی دلم میخواد دخترمو ببرم ولی نمیشه الان

مهری چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹
لطفا چن تئاتر خوب برای کودک معرفی کنید

مرتضی سه شنبه 24 تير 1399
تئاتر خوبه به شرطی که یه تئاتر حرفه ای با یه مضمون خوب برای بچه باشه
پاسخ : با تحقیق و پرس و جو میتونید تئاتر های کودک خیلی مفید و قوی هم پیدا کنید

111معینی دوشنبه 23 تير 1399
تجربه تئاتر با کودک عالیه خیلی موثر و جذاب هست براشون
پاسخ : سپاس از اینکه تجربتون رو با ما درمیون میزارید

 

 

براي کسب امتياز کليک کنيد

نشانی خانه مادر و کودک ایرانی

تهرانپارس ، بین فلکه دوم و سوم تهرانپارس ، خیابان 188 شرقی (شهید رحمانی) ،  پلاک 102

تلفن مشاوره ثبت نام  : 76703980

روزها و ساعات مراجعه :

شنبه تا چهارشنبه : 9 الی 18