سبد خرید ( 0 )

همکاری با
خانه مادر و کودک

اینستاگرام
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
4 ماده غذایی شگفت انگیز برای افزایش قدرت مغز کودک شما

4 ماده غذایی شگفت انگیز برای افزایش قدرت مغز کودک شما

باهوش بودن یا کم هوش بودن کودک علاوه بر مسائل ژنتیکی و محیطی تا حد زیادی بستگی به خوراک و تغذیه کودک دارد.

محققان معتقدند تغذیه صحیح و مناسب در زمان رشد و تکامل کودک نقش اساسی در افزایش میزان هوش کودک ایفا می کند .مادر از زمان بارداری تا 2 سالگی کودک باید اهمیت بسیاری به تغذیه سالم خود و فرزندش بدهد.هوش کودک تا 2 سالگی از طریق تغذیه قابلیت ارتقای زیادی دارد اما به هر حال این بدان معنا نیست که بعد از 2 سالگی نمیتوان برای افزایش هوش کودک کاری کرد.

بلکه هدف ما بیان این مسئله است که یک رژیم غذایی سالم نه تنها برای سلامتی جسمی کودک مفید است بلکه استفاده از مواد غذایی مغذی به تقویت عملکرد مغز و حافظه و تمرکز کودک کمک بسزایی می کند.بنابراین مادران باید توجه داشته باشند تا دردوران کودکی فرزند خود بیشترین توجه را به برنامه غذایی ،خوراکی هایی که کودک در وعده های اصلی یا حتی میان وعده های خود استفاده می کند،داشته باشند.

 

یک سری گروه های غذایی روی عملکرد مغز کودک تاثیر مستقیم می گذارد مانند لسیتین،استیل کولین ،ویتامین های گروه ب،امگا 3 ،آنتی اکسیدان ها و آهن و.. ما اینجا به معرفی چند خوراکی که حاوی این مواد بوده وبه رشد و تکامل قدرت هوشی کودک کمک می کند ،می پردازیم.

 

تخم مرغ:

تخم مرغ یک منبع سرشار از پروتئین است .مصرف تخم مرغ حتی به مادران باردار نیز توصیه می شود زیرا باعث افزایش هوش جنینی که در رحم دارند می شود.زرده تخم مرغ سرشار از لسیتین است که یک ماده مغزی است که با تاثیر روی ماهیچه های عصبی در تقویت مغز و افزایش یادگیری نقش مهمی را ایفا می کند.

ازجمله مواد دیگری که حاوی لسیتین هستند می توان به ذرت،بادام زمینی،گندم و جو اشاره کرد.

 

سبزیجات مانند کلم کاهو و اسفناج:

سبزیجاتی مانند کلم و کاهو که حاوی استیل کولین هستند برای حافظه کودک بسیار مفیدهستند.اسفناج که غنی از آهن است و به رشد مغز در کودک کمک بسیاری می کند.

سعی کنید از همان کودکی سبزیجات را به روش های مختلف در برنامه غذایی کودک قرار دهید و کودک را به مصرف بیشتر سبزیجات عادت دهید حتی اگر از خوردن آن ها خودداری می کنند آن را به شکل های متنوع به غذای کودک اضافه کنید.

از مصرف اسفناج در غذای کودک خود غافل نشوید.اسفناج و سبزی های سبز دیگر به لیل آنزیم های موجود دربرگ هایشان ،سیناپس بین سلول هارا تسهیل می بخشد وهوش کودک را تقویت می کند.

 

ماهی :

آبزیان بخصوص ماهی های چرب حاوی مقدار زیادی امگا 3 هستند که در تقویت ضریب هوشی و مشکلات رفتاری کودکان مانند بیش فعالی تاثیر بسزایی دارند.همچنین اسید های چرب امگا3 که در ماهی هایی مانند ماهی آزاد،ماهی ساردین ،ماهی تن و...است،سیستم ایمنی بدن کودک را افزایش می دهد.

خوردن ماهی را در برنامه غذایی کودک خود قرار داده و هفته ای دو یا سه بار این ماده غذایی معجزه آسا را برای تقویت حافظه کودک استفاده کنید.

 

حبوبات:

غذاهای سرشار از آهن به بهبود عملکرد مغز کمک می کنند.حبوبات سرشاراز آهن هستند که این مواد غذایی با افزایش گلوکز خون،که سوخت اصلی مغز انسان است ، کمک به بهبود عملکرد مغز و تقویت هوش کودک می کند.

لوبیا جزو حبوباتی است که برای مغز کودک بسیار مفید است و حاوی مقدار زیادی پروتئین،فیبر ،ویتامین و مواد معدنی است.لوبیا قرمز و چیتی حاوی مقدار زیادی اسید های  چرب امگا3 هستند که برای تقویت عملکرد مغز کودک بسیار سودمند است.

 

تمام موارد گفته شده جزو رایج ترین مواد غذایی پیشنهادی برای تقویت عملکرد مغز کودک می باشند که میتوان با کمک یک متخصص به مقادیر مختلف در برنامه غذایی کودک قرار داد و این طریق به تقویت هوش کودک در خردسالی کمک کرد.

 

برای اطلاع از دوره های مادر و کودک 

برای مشاهده بسته حواس وجزئیات ان

 

 

 

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی  *
ایمیل
نظر  *
   
مریم بیگی پنجشنبه 9 مرداد 1399
یه سری از بچه ها کلا با سبزیجات مشکل دارن چیکار بکنیم که بیشتر تمایل داشته باشن
پاسخ : کم کم به غذاهایی که بیشتر دوست داره سبزیجات هم اضافه کنید و کم کم مقدارش ر وزیاد کنید

#حسنا چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹
ممنون ازمطالب خوبتون

فاطمههه يكشنبه 5 مرداد 1399
من شنیدم زرد چوبه و یه سری ادویه جاتم خوبه
پاسخ : بله زرد چوبه هم یکی از مواد فوق العاده برای حافظه است

خوشدل یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹
خداروشکر که بچه من همه اینارو دوس داره

ziba یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹
خیلی ازتون ممنونم‌شما بی نظیرید

مهتاب یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹
از صب تا شب باید دنبالش بدوام تا یه چیزی بخوره کلافم کرده

shabestari یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹
بچه من دائم باید غذا بخوره . اینو چیکار کنم؟؟؟ داره دچار اضافه وزن میشه نگرانشم

@6577elena یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹
دخترم ١٠ ماهشه و نمیتونه سینه خیز راه بره چیکار کنم؟

خلیقی شنبه 28 تير 1399
دختر من اصلا ماهی نمیتونه بخوره بامزاجش سازگاری نداره انگار
پاسخ : بله بعضیا طبع سازگاری با ماهی ندارن میتونید غذاهای دیگه رو جایگزین بکنید

 

 

براي کسب امتياز کليک کنيد

نشانی خانه مادر و کودک ایرانی

تهرانپارس ، بین فلکه دوم و سوم تهرانپارس ، خیابان 188 شرقی (شهید رحمانی) ،  پلاک 102

تلفن مشاوره ثبت نام  : 76703980

روزها و ساعات مراجعه :

شنبه تا چهارشنبه : 9 الی 18