سبد خرید ( 0 )

همکاری با
خانه مادر و کودک

اینستاگرام
امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
تابستان کودکانمان را با چه کلاس هایی سپری کنیم

تابستان کودکانمان را با چه کلاس هایی سپری کنیم

باشروع فصل تابستان و آغاز تعطیلی مدارس فرصت مناسبی است که کودکان اوقات فراغت خود را با کلاس های 3 ماهه تابستان بگذرانند.کلاس های تابستانی می تواند زمینه ایجاد علایق ،استعدادها و تفریح سالم در این 3ماه از سال را برای کودک فراهم کند.

کلاس های تابستانی اقسام مختلفی دارند و براساس  علایق کودک،محیط آموزشی و ظرفیت های کودک می توانند انتخاب شوند.

کلاس های تابستانی معمولا برای کودکان زیر 5 سال به اقسام ورزشی و هنری و خلاقیتی تقسیم می شوند که دامنه های هر کدام بسیار گسترده بوده و والدین می توانند بسته به روحیات،توانایی ها و نیازهای فرزندانشان آن هارا انتخاب کنند.

این کلاس ها زمینه افزایش ارتباطات اجتماعی را از همان دوران کودکی برای کودک فراهم می کنند.کودک آداب معاشرت ،مهارت های اجتماعی،دوست یابی و...را در کنار مهارتی که در کلاس می آموزد،فرا می گیرد.

برای کودکان زیر 4 سال در نظر داشته باشید کلاسی که انتخاب می کنید جنبه آموزشی صرف نداشته باشد.زیرا کلاس های آموزشی برای کودکان زیر 4 سال مناسب نبوده و ممکن است موجب دل زدگی کودک از کلاس ها شود.سعی کنید کلاس هایی که انتخاب می کنید در حوزه بازی و آموزش های غیر مستقیم باشد.

 

موضوع مهم دیگر برای انتخاب یک کلاس تابستانی مناسب برای کودک،آزادی عمل و فراهم کردن زمینه ای برای افزایش خلاقیت کودکان است.انتخاب کلاسی که برای کودک قوانین و خطوط مشخص شده داشته باشد ممکن است توانایی های بالقوه کودکان را بالفعل نکرده و استعداد های کودک شمارا شکوفا نکند.

کلاس های ورزشی

یکی از شاخه های کلاس های تابستانی کلاس های ورزشی هستند که معمولا برای فصل تابستان نیز پیشنهاد مناسبی برای کودکان است.ورزش و سلامتی جسمی کودک یک رکن مهم در فرایند رشدی کودک است.بنابراین انتخاب یک کلاس ورزشی بر اساس علایق و توانایی های کودک می تواند یک انتخاب هوشمندانه و سودمند برای کودک شما باشد.

کودکان 2 تا 5 سال به دلیل شرایط سنی خود نمی توانند آموزش آکادمیک یک سری از کلاس های ورزشی را فرا بگیرند و در نتیجه ورزش هایی مانند حرکات ریتمیک و موزون،آموزش هدفمند پرتاب توپ یا گرفتن توپ،شنا و دو مناسب ترن گزینه ها برای این کودکان می باشد.

نکته مهم در زمینه کلاس های ورزشی این است که کلاس ورزشی نباید زمان طولانی باشد که باعث خستگی مفرط کودک شود.

 

کلاس های هنری

کلاس های هنری یک از شاخه های کلاس های تابستانی است که در پرورش خلاقیت کودک تاثیر بسیاری دارد و روحیه کودک شما را مبتکر تر و خلاق تر می کند.از دو سالگی تحول و پیشرفت در نقاشی کودک شروع می شود و دلیل آن رشد وتکامل ماهیچه های سر انگشتان کودکان و تکامل بینایی و سایر توانایی های کودک می باشد.اما همچنان بهترین سن برای کلاس های هنری مانند نقاشی در کودکان ،به شرط اینکه هدف از کلاس صرفا آموزش نبوده و پرورش خلاقیت کودک باشد،از 4 سالگی است.

 

کلاس های هوش و خلاقیت

سری بعدی از کلاس های تابستانی مناسب و موثر برای کودکان زیر 5 سال کلاس های هوش و خلاقیت است.کلاس هایی که با استفاده از یک سری بازی های خلاقیتی و ابزار های مناسب سن کودکان در هر رده سنی،به پرورش هوش و خلاقیت کودکان در قالب بازی پرداخته می شود.کلاس های هوش و خلاقیت اگرچه در نگاه نخست به نظر بازی می آیند اما در نگاه کلی مشاهده می شود که بازی هدفمند بوده و تمام بازی ها و ابزار های به کار برده شده به طور غیر مستقیم روی خلاقیت و جنبه های مختلف هوش کودکان تاثیر گذاراست.این کلاس ها در سنین پایین کودک از 1 تا 4سالگی مناسب ترین پیشنهادبرای کودکان می باشند که هم با حضوروالدین و هم بدون حضور والدین برگزار می شوند.

 

برای اطلاع از کلاس های هوش و خلاقیت 

برای مشاهده وخرید بسته های هوش

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی  *
ایمیل
نظر  *
   
ضامنی.هما شنبه 11 مرداد 1399
شما کلاس های نقاشی ندارید تو مجموعتون؟
پاسخ : در ایتم های کلاس کار با ابرنگ گواش و...داریم

زهره رضایی پنجشنبه 9 مرداد 1399
کلاس های هوش و خلاقیت شما که همیشه هست درسته؟
پاسخ : بله مخاطب ما کودکان زیر 5 سال هستند و مقوله مدرسه و تعطیلی مدارس مانع کلاس رفتن کودکان نیست

رضا@@@ چهارشنبه 8 مرداد 1399
ینی بچه زیر 5 سال رو ورزش های رزمی نبریم؟
پاسخ : ترجیحا خیر

 

 

براي کسب امتياز کليک کنيد

نشانی خانه مادر و کودک ایرانی

تهرانپارس ، بین فلکه دوم و سوم تهرانپارس ، خیابان 188 شرقی (شهید رحمانی) ،  پلاک 102

تلفن مشاوره ثبت نام  : 76703980

روزها و ساعات مراجعه :

شنبه تا چهارشنبه : 9 الی 18