سبد خرید ( 0 )

همکاری با
خانه مادر و کودک

اینستاگرام
امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
بازی های مناسب برای کودک 2 تا 3 سال من

بازی های مناسب برای کودک 2 تا 3 سال من

کودک 2 ساله در روند رشدی خود دچار تحولات شگرفی می شود که برای کمک به این روند رشدی نیاز به یک سری بازی ها و آموزش های غیر مستقیم دارد.مهم ترین تغییرات که در کودک در سنین 2 سالگی رخ می دهد رشد احساسات و هوش هیجانی کودک ،رشد کلامی ،رشد تفکر کودک ،تقویت مهارت های حرکتی کودک و... است.

 

بنابراین در انتخاب بازی مناسب باید دقت شود تا ابزار و اسباب بازی هایی که برای این کودکان در سنین 2 تا 3 سال انتخاب می شود ،کمکی باشد برای پرورش توانایی ها و تکامل این تحولات در روند طبیعی رشد کودک.

بازی هایی برای تقویت هوش هیجانی ،آموزش های ابتدایی در قالب بازی ،بازی های حرکتی و تمرکزی  همگی از دسته بازی هایی هستند که والدین با شروع 2 سالگی کودک می توانند برای کار با کودکان خود برنامه ریزی کنند.

احساسات مختلف

کودک از دو سالگی با احساسات مختلف در خود مواجه می شود احساساتی مانند شادی، ترس وغم و.. و برای ابراز این احساسات و  بیان آن ها آشنایی با این احساسات نداردو شروع دوسالگی کودک بهترین زمان برای تقویت هوش هیجانی کودک است.بنابراین سعی کنید بازی هایی که با کودک خود شروع کنید که در خلال بازی حالت های چهره مانند اخم عصبانیت شادی و ... را به کودک آموزش دهید از او بخواهید که مانند شخصیت یک داستان گریه کند،بخندد و دلیل خنده یا گریه کاراکتر های داستان را ازاو بپرسید.

 

بازی های سازه و چیدنی

بازی هایی مثل جورچین یا لگو از سری بازی های مناسب برای کودکان 2 تا 3 سال است.بازی های لگو و چیدنی در کنار پرورش خلاقیت و افزایش هوش فضایی کودک به تقویت تمرکز و مهارت حل مساله کودک 2 تا سه سال کمک بسیاری می کند.

بنابرین از بازی با لگو و سازه ها با کودک 2 ساله خود غافل نشوید وبه یاد داشته باشید شروع دو سالگی کودک به معنی فراهم شدن زمینه برای آموزش های اولیه کودک است آموزش هایی که باید در قالب بازی و با کودک تمرین شود پس توجه بسیاری برای انتخاب بازی مناسب برای کودک را می طلبد.

سه رنگ اصلی

آغاز دو سالگی کودک شروع یادگیری های اولیه برای کودک است یکی از این موضوعات آموزش سه رنگ اصلی به کودک است.بازی هایی طراحی کنید که در طول بازی بتوانید سه رنگ اصلی(آبی قرمز زرد) را به کودک آموزش دهید.این بازی را با ساده ترین کاراها می توانید انجام دهید هنگام بازی با لگو ها از او بخواهید لگوهای زرد را جدا کند .از او بپرسید چند لگو قرمز در سبد دارد.با تکرار این سوالات و این چالش ها در حین بازی به راحتی سه رنگ را به کودک آموزش داده اید.

 

آشنایی با اعضای بدن

یکی دیگر از آموزش های کودک در سنین 2 تا 3 سال کودک آموزش اعضای بدن است.به کودک خود اعضای بدن و صورت او را نشان دهید نام هریک را به او بگویید برای این کار می توانید از طریق بازی و ابزارهای ساده در قالب بازی به او اموزش دهید. عروسک های کودک را به او نشان دهید از او بخواهید دست پا چشم دهان و ...آن را به شما نشان دهد.

بازی دیگری که می توانید با کودک انجام دهید این است که یک کاغد سفید بزرگ را برداشته و از کودک بخواهید روی آن دراز بکشد سپس با ماژیک دور تا دور بدن اورا مشخص کنید و سپس باهم اجزای بدن او را مرور کنید دست ها را نشان دهید ،پاها را رنگ آمیزی کنید و...با این بازی می توانید اعضای بدن کودک را به او آموزش دهید.

 

با فعالیت هایی که گفته شد می توانید برای تکامل رشدی کودک خود در سنین 2 تا سه سال به او کمک کنید.همانطور که گفته شد آغاز دو سالگی کودک آغاز تحولات شگرف در روند رشدی کودک می باشد و والدین می بایست با جهت دهی به این تغییرات زمینه لازم را برای تکامل فرایند رشد فیزیکی،هوشی، احساسی و اجتماعی کودک فراهم کنند.

 

در این راستا مجموعه مادر و کودک ایرانی بسته های هوشی را طراحی و تهیه نموده است که نیاز های هوشی و تکامل رشدی فرزرند شما را در منزل فراهم می کند.بسته هوش و خلاقیت 2 برای گروه سنی 2 تا 3 سال شامل بازی ها ی تمرکزی خلاقیتی و ابزارهایی مناسب برای آموزش در منزل برای مادران و کودکان می باشد.

برای اطلاع از کلاس های هوش و خلاقیت برای 2 تا 3 سال

برای مشاهده بسته های هوش 

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی  *
ایمیل
نظر  *
   
سارا حسینی دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
سلام بسیار عالی و گذار است

 

 

براي کسب امتياز کليک کنيد

نشانی خانه مادر و کودک ایرانی

تهرانپارس ، بین فلکه دوم و سوم تهرانپارس ، خیابان 188 شرقی (شهید رحمانی) ،  پلاک 102

تلفن مشاوره ثبت نام  : 76703980

روزها و ساعات مراجعه :

شنبه تا چهارشنبه : 9 الی 18