سبد خرید ( 0 )

همکاری با
خانه مادر و کودک

اینستاگرام
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
دوچرخه سواری با فوایدی شگفت انگیز برای کودکان

دوچرخه سواری با فوایدی شگفت انگیز برای کودکان

 

در دنیای امروز که تمام سرگرمی ها و بازی ها برای کودکان ما بازی های کامپیوتری و دیجیتالی شده است و بیشتر زمان بازی کودکان با گوشی های موبایل یا تبلت ها گذرانده می شود.بازی های حرکتی و بازی هایی در فضای باز با فعالیت بدنی بیشتر، بسیار ضروری و حائز اهمیت برای کودکان است.

یکی از این بازی و تفریحات در فضای باز که هم ابعاد حرکتی تمرکزی دارد وهم یک سرگرمی مفید برای فعال و شاد بودن کودکان است،دوچرخه سواری کودک است.دوچرخه سواری به سبب تحرک و تعادلی که کودک هنگام انجام آن دارد یک سرگرمی سالم و موثر برای کودکان است.

کودکی که هنگام دوچرخه سواری قادر است آن را کنترل کرده و راه ببرد دارای حس اعتماد بنفس و استقلال است.

دوچرخه سواری می تواند به طور مستقیم بر رشد کودک شما تاثیر گذارد .دوچرخه با تقویت عضلات اندام های کودک بر حس عمقی کودک تاثیر گذاشته و باعث تقویت حس عمقی یا حس حرکت او می شود.

 

با پدال زدن دوچرخه:

 

هماهنگی دو جانبه در کودک تقویت می شود.

حفظ دوچرخه موجب بهبود تعادل،تمرکز و هماهنگی اجزای بدن کودک می شود.

موجب جلوگیری از اضافه وزن کودکان در سنین رشد آن ها می شود.

 

زمانیکه هنگام پدال زدن عضلات پا حرکت می کند ضربان قلب افزایش پیدا کرده و استقامت بدن کودک بالا می رود.به همین دلیل است که دوچرخه سواری یک ورزش مناسب برای تمرین دادن به عضلات قلبی عروقی است.

دوچرخه سواری در حوزه حفظ سلامت روحی و شادابی کودک:

 

دوچرخه سواری موجبات افزایش نگرش ذهنی مثبت را درکودکان فراهم می کند.یک وسیله مناسب برای از بین بردن استرس کودکان است و به آن ها کمک می کند تا نگرانی هایشان از بین رود.برای کودکان بزرگتر زمانی که یک روز شلوغ را در مدرسه گذرانده و انرژی بعد از زمان مدرسه ندارند،دوچرخه سواری کمک می کند تا انرژی ازدست رفته شان را بازیابند.

 

 

در دوچرخه سواری کودک به طور مستقل حرکت می کند و تسلط بر محیط اطراف،بدن خود و دوچرخه به کودک یک حس اعتماد بنفس و استقلال می دهد که این موضوع لذت بخشی این تفریح را برای او چند برابر می کند.کودک با دوچرخه سواری اعتماد بنفس برای برقراری ارتباط با دیگر افراد و کودکان را بدست می آورد وفرصتی برای دوست یابی و ایجاد دوستی های جدید فراهم می کند.

 

با تمام این تفاسیری که گفته شد فواید دوچرخه سواری را برای کودک بررسی کردیم اما مسئله مهمی که در این زمینه وجود دارد ایمنی برای دوچرخه سواری کودک است.سعی کنید محیطی که برای دوچرخه سواری کودک انتخاب می کنید محیطی امن و خلوت باشد .هنگام دوچرخه سواری نکات ایمنی را به کودک یاد آوری کنید و از او بخواهید تا کلاه ایمنی استفاده کند.

 

با در نظر گرفتن تمام مزایا و نکاتی که در ارتباط با دوچرخه سواری کودک گفته شد ،سخن نهایی این خواهد بود که در عصر حاضر که دنیایی پر از بازی های بی تحرک و خسته کننده است  که نه تنها سلامت جسم و روان کودک را مختل میکند ،بلکه اورا از برقراری ارتباط با محیط واقعی بیرون باز می دارد. دوچرخه سواری و تجربه آن همراه با والدین یکی از لذت بخش ترین تفریحاتی است که کودک می تواند تجربه کند.

 

با برنامه ریزی مناسب این تفریح مفید و موثر را در برنامه تفریحات کودک خود قرار دهید تا اوقات خوشی را با فرزند دلبندتان تجربه کنید

برای اطلاع از کلاس های حرکتی و تمرکزی  مادروکودک ایرانی

 

برای مشاهده بسته های هوش شامل بازی های خلاقیتی و هوشی کودکان در منزل

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی  *
ایمیل
نظر  *
   
صابری شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
خیلی هم عالی ممنون از شما

سمانه222 پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹
بچه ها دوچرخه سواریو خیلی دوست دارند واقعا تفریحی است که چه دختر چه پسر باید تجربش کنند و حس استقلال رو داشته باشند

زهرااسدی چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹
بله یه زمانی دوچرخه سواری خیلی خوب بود ولی الان بااین قیمت دوچرخه ها...

66حمیدی سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹
والا الان دوچرخه انقد گرون شده که تفریح لاکچری حساب میشه

مامان سایا دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹
کاش زودتر همه چی خوب شه ما ک از خدامونه بریم دوچرخه سواری با بچه ها

فوادی یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹
ممنون از مطلب پرانرژیتون

 

 

براي کسب امتياز کليک کنيد

نشانی خانه مادر و کودک ایرانی

تهرانپارس ، بین فلکه دوم و سوم تهرانپارس ، خیابان 188 شرقی (شهید رحمانی) ،  پلاک 102

تلفن مشاوره ثبت نام  : 76703980

روزها و ساعات مراجعه :

شنبه تا چهارشنبه : 9 الی 18