سبد خرید ( 0 )

همکاری با
خانه مادر و کودک

اینستاگرام
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
بهترین میان وعده ها برای کودک من

بهترین میان وعده ها برای کودک من

کودک در سنین رشد خود در بین وعده های اصلی بیشتر احساس گرسنگی می کند .میان وعده برای کودک فرصت مناسبی است تا کودک در زمان گرسنگی مواد مغذی و مفید را برای بدن خود تامین کند.همچنین فرصتی است تا از همان کودکی عادات غذایی درستی در کودک شکل بگیرد.

بنابراین حالا که جایگاه مهم و با ارزش میان وعده ها را در برنامه غذایی کودک دانستیم به بررسی نکات مهم در میان وعده کودک و معرفی چند میان وعده با ارزش غذایی بالا برای کودک می پردازیم.

نکته اول این که میان وعده هارا طوری انتخاب کنید ودر برنامه غذایی کودک قرار دهید که هر4 گروه اصلی غذایی شامل لبنیات،نان و غلات،حبوبات،مغز ها میوه ها و سبزیجات در آن قرار داشته باشد.

معمولا بین وعده های اصلی غذا و میان وعده 2 الی 3 ساعت فاصله زمانی قرار دهید که کودک احساس گرسنگی را داشته باشدو از میان وعده استقبال کند.

به هنگام تشنگی کودک در زمان میان وعده اش به او آب بدهید.خوردن آبمیوه ممکن است کودک را سیر کندو از خوردن میان وعده اصلی امتناع ورزد.

از مواد غذایی یا خوراکی های خیلی شور در میان وعده استفاده نکنید.خوردن نمک زیاد موجب کاهش اشتهای کودک می شود و در کنار آن عادت کردن به خوردن غذاها و خوراکی های شور موجب ایجاد مشکلات متعدد در سنین بزرگسالی کودک شما می شود.

کودک باید در طول روز 5 وعده غذایی که 3 وعده اصلی و 2 میان وعده است مصرف کند و همانظور که گفتیم فاصله میان هر وعده باید 2 الی 3 ساعت باشد.

حالا برای میان وعده کودک شما چند پیشنهاد را باهم بررسی می کنیم

تخم مرغ

تخم مرغ یکی از میان وعده های  پرانرژی و مناسب برای وعده های عصرانه کودکان است که حاوی مقدار زیادی پرتئین بوده و یک سوم پروتئین مورد نیاز روزانه  و چربی های مفید بدن کودک را تامین می کند. تخم مرغ هم به صورت آب پز و هم به صورت نیمرو یک وعده مناسب هم برای صبحانه و هم عصرانه کودک است.

 

غلات با شیر

دانه های غنی شده غلات حاوی مقادیر زیادی فیبر و کلسیم هستند که انرژی از دست رفته کودک را در طول رو به او برمی گرداند.غلات شیرین می تواند با شیر نیز یا ابمیوه های تازه به کودک داده شود.

 

میوه ها یک میان وعده ضروری

در میان میوه ها توت فرنگی که سرشار از ویتامین سی بوده و برای کودکان بسیار دلچسب و جذاب است.

سیب میوه ای بسیار سالم است که می توانید با قطعه قطعه کردن آن در میان وعده کودک به او بدهید.اگر خوردن میوه ها برای کودک هر کدام به تنهایی خسته کننده بود و تمایلی به خوردن آن نشان نداد می توانید چند میوه مانند سیب توت فرنگی و موز را تکه تکه کرده و به صورت سالاد میوه به کودک بدهید.برای جذاب تر شدن این میان وعده می توانید به آن ترافل یا ماست کم چرب نیز اضافه کنید.

در هرصورت سعی کنید هیچگاه مصرف میوه را از برنامه غذایی کودک حذف نکنید زیرا مجموعه میوه ها سرشار از ویتامین های مختلف است که تماما برای کودک لازم و مفید می باشد.

اجیل و مغز ها

اجیل حاوی چربی های مفیداست که برای رشد و تکامل بدن کودک ضروری می باشد.مصرف آجیل و مغز ها در طول روز انرژی کودک را تقویت می کند.بادام گردو وسایر مغزها ی دیگر میتواند در میان وعده های کودک و حتی در وعده های اصلی مانند صبحانه استفاده شود.

موادی که گفته شد همه میان وعده های مناسب برای کودکان هستن و البته این میان وعده ها به این موارد محدود نمی شود مواد دیگری چون لبیات(ماست،پنیر، و...)،ساندویچ های خانگی ،ذرت بوداده ،سبزیجات و...دیگر پیشنهادات مناسب برای میان وعده های کودک می باشد.

 

برای اطلاع از کلاس های مادر و کودک

برای مشاهده بسته های هوش

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی  *
ایمیل
نظر  *
   
7878مهسا دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
دختر من وعده های اصلیشم ب زور میخوره

56مخلوقی شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
غلات با شیر خیلی مقوی و جذاب هست برای بچه ها واقعا دختر من که عاشقشه

پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹
بچه من دائما خورکیایی مثله چیپس پفکو اینا دلش میخواد چیکار باید بکنم؟

هما77 چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹
پسر من دیگ بیش از حد تخم مرغ می خوره چیکارکنم

 

 

براي کسب امتياز کليک کنيد

نشانی خانه مادر و کودک ایرانی

تهرانپارس ، بین فلکه دوم و سوم تهرانپارس ، خیابان 188 شرقی (شهید رحمانی) ،  پلاک 102

تلفن مشاوره ثبت نام  : 76703980

روزها و ساعات مراجعه :

شنبه تا چهارشنبه : 9 الی 18