سبد خرید ( 0 )

همکاری با
خانه مادر و کودک

اینستاگرام
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
5 پیشنهاد برای بازی کودک تا یک سالگی

5 پیشنهاد برای بازی کودک تا یک سالگی

بازی برای کودک یک امر ضروری است.فرقی نمی کند کودک در چه سنینی باشد،موضوعی که اهمیت دارد بازی هدفمند و مناسب با گروه سنی کودک است .بازی که بتواند نیازهای رشدی کودک را در آن سنین تامین کند.کودکان زیر یک سال برخلاف عقاید برخی والدین که می گویند کودک متوجه بازی نشده و ممکن است تاثیری روی کودک نداشته باشد ،میتوانند ابعاد رشدی خود را با بازی کردن به طور صحیح طی کنند.

 

اما باید بگوییم کودکان زیر یک سال نیز در جهت رشد مهارت های حسی و شناختی خود احتیاج به بازی هایی در گروه سنی خود دارند که نه تنها برای کودک جذاب باشند بلکه بتوانند از طریق بازی به رشد مهارت های کودک کمک کند .بنابراین در انتخاب اسباب بازی و بازی هایی که با کودکان انجام می دهید دقت کنید تا زمانی که برای کودک خود جهت انجام بازی صرف می کنید،زمانی هدفمند و سود مند برای رشد و تکامل کودک شما باشد.

ما امروز چند بازی مناسب برای کودکان تا یک سال را باهم بررسی می کنیم تا هدف هر بازی و تاثیر گذاری آن را روی کودک ببینیم .

 

بازی اول)بازی حباب ها

یکی از بازی های جذاب برای کودکان زیر یک سال بازی حباب ها است.به خاطر داشته باشید تا در اولین خرید اسباب بازی برای کودک زیر یک سال خود حباب ساز برای او تهیه کنید.با استفاده از بازی حباب ها می توانید مفاهیمی مانند کوچک و بزرگ ،دور و نزدیک را به صورت ابتدایی و دیداری به کودک نشان دهید .

این بازی به رد یابی چشمی کودک ،تقویت حس سرانگشتان کودک هنگام لمس حباب ها کمک می کند.در کل این بازی همراه با یک موسیقی شاد یک بازی جذاب و شگفت انگیز برای کودک زیر یک سال شما خواهد بود.

بازی دوم)توپ ها

توپ یکی از اسباب بازی های رایج و جذاب برای کودکان زیر یک سال شما است.بازی های بسیاری می توان با توپ برای کودک طراحی کرد.توپ به کودک کمک می کند تا ردیابی چشمی،رشد حرکتی و.. کودک باکمک بازی تکامل یابد.

برای کودک زیر یک سال توپی کوچک را در ظرف قرار دهید از او بپرسید توپ کجا رفت؟او را تشویق به باز کردن جعبه یا ظرف کنید.این کار به کودک نشان می دهد که چیز هایی در محیط اطراف کودک وجود دارد که او نمی بیند.

به کمک توپ، بازی های حرکتی بسیاری نیز می توان با کودک زیر یک سال انجام داد که کودک را راغب به تحرک و حرکت کند.در این گروه سنی آنچه که اهمیت دارد رشد حرکتی کودک و تقویت حواس پنجگانه کودک است.

بازی سوم)موانع عبور

بعد از شش ماه احتمالا کودک شما چهار دستو پا حرکت می کند و یا نزدیک به یک سال آرام آرام راه رفته و می ایستد برای تقویت مهارت های حرکتی کودک موانعی جزئی در مسیر کودک قرار دهید و او را تشویق به رد کردن آن موانع کنید دست کودک را گرفته و به او نشان دهید که چگونه پاهای خود را از موانع رد کند.

 

بازی چهارم)بازی اجناس و بافت های مختلف

کودک نزدیک به یک سالگی خود تمایل به لمس اشیا دارد او راغب به کشف جنس ها و اشیاو مختلف است پس سعی کنید ابزارهایی با بافت های مختلف مانند زبر و نرم و سخت و...را به کودک دهید این کار در سنین زیر یک سال کودک به کاهش وسواس در سنینن بالاتر کودک کمک می کند.برای این کار ابزار هایی مانند پنبه،شانه تخم مرغ ،ماسه ،مقوا،چمن و...را در اختیار کودک قرار دهید و هنگامی که کودک از لمس هر یک از آن ها خودداری کرد خود شما آن را در دست گرفته و به کودک نشان دهید که هیچ خطری از لمس آن اورا تهدید نمی کند.

در این باره به این نکته توجه داشته باشید چون کودک در این سنین ممکن است اشیا را بیشتر بخورد توجه زیادی باید هنگام انجام این بازی داشته باید.

بازی پنجم)تقویت هوش شنیداری

برای تقویت هوش شنیداری کودک خود اسباب بازی های صدا دارو زنگ دار را زیر پتو یا لباس های کمد او قایم کنید و از او بخواهید صدا را دنبال کند و اسباب بازی را پیدا کند.این بازی و امثال آن کمک به تقویت هوش شنیداری کودک شما می کند.

مجموعه مادر و کودک ایرانی در این راستا بسته های هوشی را طراحی کرده شامل بازی هایی مختص کودکان زیر یک سال که مادران و کودکان در منزل به کمک دفترچه راهنما و پشتیبانی که برای استفاده از این بسته ها قرار داده شده می توانند تمام نیاز های هوشی فرزرند خود را تامین کنند.

 

برای شرکت در کلاس های 7 تا 12 ماه

برای اطلاع از بسته حواس برای 7 تا 12 ماه

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی  *
ایمیل
نظر  *
   
قربان زاده دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
بازی با توپ رو دختر من خیلی علاقه نشون نمیده کلا تمایل به تحرکت زیاد نداره

 

 

براي کسب امتياز کليک کنيد

نشانی خانه مادر و کودک ایرانی

تهرانپارس ، بین فلکه دوم و سوم تهرانپارس ، خیابان 188 شرقی (شهید رحمانی) ،  پلاک 102

تلفن مشاوره ثبت نام  : 76703980

روزها و ساعات مراجعه :

شنبه تا چهارشنبه : 9 الی 18